Мешканка окупованого м. Київ, племінниця Ірини Хорошунової – господарки явочної квартири міської підпільної антифашистської групи. Трирічна дівчинка була розстріляна разом із батьками Тетяною та Степаном Катериненко і тіткою Ольгою Милорадович, активними учасниками підпільної боротьби, у Бабиному Яру в березні 1943
A resident of occupied Kyiv, the niece of Iryna Khoroshunova who was the hostess of the apartment of secret address of urban underground anti-fascist group. The three-year girl was murdered together with her parents Tetian ...
12-річна дівчинка разом із мамою (членом комуністичної партії) була розстріляна під час окупації Києва в Бабиному Яру у вереснi 1941
A 12-year-old girl who was murdered at Babyn Yar in September 1941 during the occupation of Kyiv together with her mother (a member of the Communist Party)
Володимир Кравець зник безвісти на фронті в 1944 р.
Павло Шостак зник безвісти на фронті в 1944 р.
Юрій Білецький зник безвісти на фронті в 1941 р.
Міля Мільнер розстріляний у Бабиному Яру.
Юрій Матвєєв загинув на фронті в лютому 1944 р.
Максим Мороз зник безвісти на фронті.
Михайло Гіллер розстріляний у Бабиному Яру.
Володимир Яблонський зник безвісти на фронті.
Абрам Крефман разом із батьками й сестрою розстріляний у Бабиному Яру
Volodymyr Kravets has gone missing at the front in 1944.
Pavlo Shostak has gone missing at th ...
У вересні 1941 р. Марія Корхун разом із матір’ю Єлизаветою Корхун та 12-річним братом Леонідом були розстріляні в Бабиному Яру. Із родини вціліли її батько Йосип Корхун та брат Михайло
Mariia Korkhun, her mother Yelyzaveta Korkhun and her 12-year-old brother Leonid were shot in Babyn Yar in September 1941. Her father Yosyp Korkhun and her brother Mykhailo survived
Усі хлопці мешкали в буд. № 47/17 на вул. Ярославській у м. Київ. Михайло Корхун у 1944 р. мобілізований на фронт. Яків Файнштейн розстріляний у Бабиному Яру. Валентин Дашевський загинув на фронті. Леонід Каганович разом із сестрами: 6-річною Раєю та 4-річною Миррою розстріляний у Бабиному Яру. Леонід Корхун разом із матір’ю та 19-річною сестрою розстріляний у Бабиному Яру. Олександр Супрунович – учасник оборони Одеси, поранений.
All the boys lived in house in Yaroslavska Street, 47/17 in Kyiv. Mykhailo Korkhun was mobilized to the fr ...
Світлина зроблена гітлерівськими вояками групи армій «Південь»
The photo was taken by Hitler's soldiers of Army Group South
Підлітком Михайло Гойсак вступив до лав ОУН. У 1944 р. врятувався втечею від примусового вивезення до Німеччини. Того ж року мобілізований до лав Червоної армії, учасник боїв у Європі. Із 1945 р. – зв’язковий мережі ОУН на Стрийщині, за що заарештований та покараний 10-ма роками виправно-трудових таборів ГУЛАГу. Активний діяч табірного підпілля. Учасник Норильського повстання в’язнів. Звільнений у 1954 р. Реабілітований у 1990-х рр.
Being a teenager, Mykhailo Hoisak joined the Organization of Ukrainian Nationalists (OUN). In 1944 he ...
Підлітком Іван Приймак долучився до Українського визвольного руху. Від 1946 р. виконував завдання брата Василя Бойка (псевдо «Книш»), провідника ОУН Заліщицького району
Being a teenager, Ivan Pryimak joined the Ukrainian Liberation Movement. From 1946 he carried out the tasks of his brother Vasyl Boiko (nickname "Knysh") – the guide of the OUN of Zalishchyky district
Сашко разом із мамою Софією, заарештованою за причетність до антинацистського руху Опору в Білорусі, перебував у концтаборі Аушвіц. У 1945 р. їх розлучили. Табірна адміністрація визначила Софію до відправлення по етапу й вона полишила семирічного сина на опіку Марії Сергійчук, яка напередодні втратила власну дитину. По війні Марія відшукала матір хлопчика й він повернувся додому.
Sasha was in the Auschwitz concentration camp with his mother Sophia, who was arrested for involvement in the anti-Nazi resistance movement in Belarus. In ...
На фото – брати Володя та Шура Клименки. Вові 5, а Шурі – 7 років. Що з ними сталося?
In the photo – brothers Volodymyr and Oleksandr Klymenko. What happened to them?
Під час бойовища на східноєвропейському театрі Другої світової підприємство зазнало чималої руйнації. По поверненні радянського режиму на Українські терени до його реконструкції долучили зокрема й дітей, які значно перевищували виробничі норми. Остаточно довоєнні потужності заводу було відновлено у 1950 р.
During the battle in the Eastern European Theater of the Second World War, the plant suffered the considerable destruction. After the return of the Soviet regime to the Ukrainian territory, children who significantly exceeded the ...
Із національно свідомої родини, організаторів осередків Товариства «Просвіта». У 1945 р. разом із батьками в ході польсько-українського трансферу населення була депортована до УРСР. За сприяння родича сім’я замешкала в покинутій польській оселі в м. Самборі. Старший брат Богдан – активний учасник Українського визвольного руху. Загинув під час етапування до таборів ГУЛАГу.
From a nationally conscious family, the organizers of the “Prosvita” (Enlightenment) Society. In 1945, together with her parents, during the Polish-Ukrainian trans ...
Підлітком долучився до Українського визвольного руху. Від 1944 р. – провідник місцевого осередку молодіжної ОУН на Закерзонні. У 1945 р. під час польсько-українського трансферу населення був депортований до УРСР. Того ж року вступив до Львівського зооветеринарного інституту, де створив молодіжну підпільну організацію націоналістичного спрямування «Борці за волю України». У 1946 р. заарештований і покараний 10-ма роками ГУЛАГу. Загинув у 1947 р. під час етапування.
As a teenager he joined the Ukrainian liberation movement. From 1944 ...
У період боїв за Одесу в 1941 р. силами педагогічного колективу та учнів школи № 125 із с. Крива Балка (неподалік Одеси) було організовано навчання у кам’яних катакомбах. Подібні навчальні заклади в той час отримали назву «школи мужності»
During the battles for Odesa in 1941, the education was organized in the catacombs on the initiative of the teaching staff and pupils of the local school № 125 from Kryva Balka village (near Odesa). At that time such educational institutions were called "schools of courage"
Із поверненням радянського режиму на українські терени поступово відновлювався навчальний процес. Особлива увага приділялася організації професійно-технічних закладів, де діти залучалися до виготовлення продукції, призначеної для потреб фронту
After the return of the Soviet regime to the Ukrainian territory, the educational process was gradually resumed. Particular attention was paid to the organization of vocational training schools, where children were involved in the manufacture of products intended for the needs of the front
...
Головним напрямком роботи «Гітлер'югенду» під час війни стає залучення молоді до підтримки Вермахту. Націонал-соціалістичний молодіжний рух охоплював німецьку молодь віком від 10 до 18 років. Вони проводили пропагандистські марші, паради, змагання, міжнародні зустрічі з членами молодіжних фашистських об’єднань Італії та інших країн. Важливу увагу займали такі теми як расова теорія, політика народонаселення, німецька історія
The main direction of the Hitler Youth's activity during the war was to involve young people in supporting the ...
Надзвичайно болючим наслідком війни було масове сирітство та дитяча безпритульність. Супровідно витісненню гітлерівців із СРСР відбувалося відновлення та реорганізація радянської системи опіки над безбатченками. Одним із нововведень стала розбудова мережі спеціальних закладів для дітей загиблих червоноармійців та партизанів, які поступово починають функціонувати на українських теренах. Один із таких сиротинців у 1944 р. організовано з ініціативи Військової Ради 2-го Українського фронту у Василькові (Київщина)
Mass orphanhood and child ...
Ніна – учениця цього класу. Вже за рік у живих залишилося лише 14 дітей. Решта стали жертвами Голодомору 1946–1947 рр., улаштованого сталінським режимом. Мати дівчинки шість разів вимушено їздила за продуктами харчування з Харківщини до Західної України. Це врятувало родину від голодної смерті. Потому Ніна Гейко (Стрикиця) – вчитель української мови та літератури у м. Стаханов (нині м. Кадіївка Луганської області), що з квітня 2014 р. перебуває в тимчасовій окупації. Вимушена переселенка через сьогоденну російсько-українську війну
Nin ...
Донеччанин, батько якого загинув на зав’язку бойовища у Східній Європі, а мати – примушена до робіт у Німеччині. Покинув домівку разом із відступаючими частинами Червоної армії, доєднався до моряків Чорноморського флоту, юнга бойових кораблів лідер “Ташкент”, крейсер “Красный Кавказ”. У 1942–1943 рр. учасник баталій за Крим, Кавказ, поранений, відзначений бойовими нагородами. Надалі навчався у військово-морському училищі в м. Тбілісі (Грузія). Фото зроблене військовим фотокореспондентом Олексієм Межуєвим, який хронікував фронтове будення чорном ...
На фронт потрапив у 11-річному віці, закінчивши лише 4 класи школи. Учасник боїв на теренах України, Білорусі, в Польщі, Угорщині, Чехословаччині. Перемогу зустрів у Берліні. Під час війни Петра двічі ледве не поховали живцем, а рідні – двічі отримували сповіщення про його загибель. Через чисельні поранення переніс 12 операцій. Інвалід 2 групи Лише в 1968 р. нагороджений медаллю «За відвагу»
He joined the front line when he was 11 years old, having finished only the 4th form. He took part in battles in Ukraine, Belarus, Poland, Hunga ...
Довідка
Терміни, що використовуються в інтерфейсі цифрових колекцій
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими. Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий. Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання, отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі. Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.